Безпека дітей в Інтернеті

День безпечного Інтернету в закладі

Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп′ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.

Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв′язання задач.

Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають компютер та Інтернет, більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі. Щоб повноцінно орієнтуватись у віртуальному просторі, дитині треба вчитися структурувати великі потоки інформації, дотримуючись основних правил безпеки в мережі.

Всеукраїнське соціологічне дослідження, проведене Інститутом соціології НАН України , виявило тривожні тенденції: понад 28% опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі; 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину (адреса, професія, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі тощо); 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих; 28% дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або куріння, хоча б один раз спробували їх купити, а 11% − спробували купувати наркотики; близько 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги. Лише у 18% випадків дорослі перевіряють, які сайти відвідує дитина, тільки 11% батьків знають про такі онлайн-загрози, як “дорослий” контент, азартні ігри, онлайн-насилля, кіберзлочинність.

З метою надання батькам і педагогам допомоги з питань захисту дітей від впливу шкідливої інформації розроблено ряд посібників і складено перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів. Зазначені матеріали допоможуть відкрити дітям цікавий, корисний і, головне, безпечний Інтернет.

Кожного року в лютому у світі відзначають День безпечнішого інтернету (Safer Internet day) — його організовано мережами Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії. Головна мета — просувати ідеї відповідального використання онлайн-технологій та мобільних пристроїв, особливо дітьми та молоддю.

Було проведено ряд цікавих завдань:

По-перше, вікторину, де дізнавались про цікаві факти стосовно інтернету та його історії;

По-друге, проведено практичні заняття на яких діти ділились своїми думками та відповідали на поставленні запитання стосовно безпеки в інтернеті.
Також були проведені заходи:

- «Безпека дітей в Інтернеті»

- «Безпечне користування інтернетом»

- «День безпечного інтернету. Правила безпеки в Інтернеті для дітей»

- «Моя приватність в Інтернеті»

- «Моя приватність та безпека в Інтернеті»

- «Безпека в мережі Інтернет»

/Files/images/sotsalniy_pedagog/bezpechniy_nternet/0-02-05-6d09107565881d1ea0de308523269983dd8871f22f9083d5c07476f1cc7dda1b_51bb3e2ff5b20013.jpg /Files/images/sotsalniy_pedagog/bezpechniy_nternet/0-02-05-ecfd8f9369b4f099690e49ed20b01c9fb75d719c12b8892a664ff3a62fb6acf7_2b02699587321219.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/bezpechniy_nternet/Знімок екрана (39).png /Files/images/sotsalniy_pedagog/bezpechniy_nternet/Знімок екрана (34).png

/Files/images/sotsalniy_pedagog/bezpechniy_nternet/Знімок екрана (53).png /Files/images/sotsalniy_pedagog/bezpechniy_nternet/Знімок екрана (70).png

/Files/images/sotsalniy_pedagog/bezpechniy_nternet/Знімок екрана (77).png /Files/images/sotsalniy_pedagog/Знімок екрана (38).png

5 порад для батьків, як організувати безпечний і позитивний досвід дітей онлайн

Якщо ваша родина змушена бути вдома через дистанційне навчання, діти значно більше часу проводять онлайн. Онлайн зараз відбувається майже все: навчання, спілкування з друзями, з бабусею й дідусем, навіть гуртки.

Коли діти та підлітки підтримують зв'язок зі світом, це допомагає зменшити вплив пандемії та займатися звичними справами. Але це також створює нові виклики для батьків. Як можна скористатися якомога ширшими вигодами інтернету, при цьому мінімізувати потенційну шкоду? Цієї рівноваги завжди було непросто досягти, а осоливо під час війни.

1. Будьте щирими й чесними у спілкуванні з ними.

Поговоріть із дітьми про те, з ким і як вони спілкуються.Переконайтеся, що вони розуміють цінність спілкування, яке ґрунтується на доброті та підтримці, та усвідомлюють, що грубі, дискримінаційні чи непристойні повідомлення однозначно неприйнятні. Скажіть дітям, що якщо вони втраплять у таку ситуацію, про це потрібно розповісти вам чи іншому дорослому, якому можна довіряти. Зверніть увагу, якщо онлайн-спілкування засмучує дитину, вона його приховує — можливо, йдеться про кібербулінг.

Спільно з дитиною визначте правила, як, коли й де можна використовувати ґаджети.

2. Використовуйте технології, щоб захистити дітей.

Перевірте, щоб на комп'ютері та телефоні дитини були встановлені останні версії програм і антивірус, а також щоб були ввімкнені налаштування приватності. Закривайте вебкамери, коли ними не користуєтеся. Щоб забезпечити позитивний онлайн-досвід молодших дітей, можна використовувати такі інструменти, як батьківський контроль, зокрема безпечний пошук.

Будьте обережними, використовуючи безкоштовні навчальні онлайн-ресурси. Не можна, щоб дитина викладала там свою фотографію чи вказувала повне ім'я. Також варто перевірити налаштування приватності, щоб уникнути збирання необов'язкових даних. Розкажіть дитині, як захищати особисту інформацію, особливо від незнайомців.

3. Проводьте час із дітьми онлайн.

Створіть для дитини можливості безпечно й позитивно поспілкуватися онлайн з родиною, друзями та з вами.Зв'язок із іншими зараз важливий як ніколи раніше, тож це може стати чудовою нагодою для вас продемонструвати доброту й емпатію у віртуальній взаємодії.

Навчіть дитину розпізнавати дезінформацію та зміст, що не відповідає її віку, та уникати таких повідомлень, особливо коли це може посилити тривогу щодо коронавірусу. Щоб отримати надійну інформацію про вірус разом із дитиною, ви можете скористатися ресурсами надійних організацій, наприклад,ЮНІСЕФ чи Всесвітньої організації охорони здоров'я.

Проводьте час із дитиною, щоб знайти додатки, ігри та інші онлайн-розваги, що відповідають її віку.

4. Культивуйте здорові онлайн-звички.

Заохочуйте та контролюйте хорошу поведінку онлайн і під час відеодзвінків. Закликайте дітей із добротою і повагою ставитися до однокласників, не забувати про охайний одяг і не підключатися до відеодзвінків з ліжка.

Ознайомтеся зі шкільною політикою та дізнайтеся більше про лінії довіри, щоб повідомити про кібербулінг чи непристойний контент в інтернеті.

Оскільки діти проводять більше часу в інтернеті, вони можуть бачити більше реклами, у якій просувають нездорову їжу, гендерні стереотипи чи інформацію, що не відповідає їхньому віку. Навчіть дітей розпізнавати рекламу в інтернеті та скористайтеся цією нагодою, щоб обговорити, що не так з окремими негативними ідеями, які в ній трапляються.

5. Дозвольте дітям розважатися й самовиражатися.

Проводячи час вдома, ваші діти мають чудову нагоду висловлювати свої погляди онлайн та підтримувати тих, кому це потрібно, у непростий час.

Порадьте дитині скористатися цифровими інструментами, які заохочують рухатися, наприклад, подивитися відео з онлайн-фізкультурою для дітей чи погратися у відеоігри, які вимагають фізичних рухів.

Не забувайте доповнювати онлайн-відпочинок різними офлайн-активностями, зокрема, якщо це можливо, проводьте час на вулиці.

10 золотих правил безпеки в Інтернеті

  1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
  2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
  3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
  4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
  5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв’яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
  6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
  7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
  8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
  9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
  10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.Натисніть кнопку редагування, щоб змінити цей текст.

/Files/images/sotsalniy_pedagog/ПОРАДИ-ДІТЯМ-1.jpg

Посібники, які Міністерство пропонує використовувати батькам і педагогам для навчання дітей безпечному користуванню Інтернетом:

  1. Портал Стоп Секстінг"
  2. Електронний навчальний посібник для батьків "Клан Клік-Клац. Виховання дітей у цифрову еру",
  3. Навчально-методичний посібник "Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в інтернеті"
  4. Навчальні матеріали щодо безпечного перебування у мережі "Інтернет"
  5. Електронний посібник для підлітків the Web we Want (інтернет, який ми хочемо)
  6. Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ “Видавни-чий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с. (http://online-bezpeka.kyivstar.ua).
  7. Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с.
    1. (http://www.mon.gov.ua/images/newstmp/2011/18_02/3/4press.pdf).
    2. Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.
    3. Памятка для батьків “Діти. Інтернет. Мобільний звязок”, розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі (http://www.moral.gov.ua/news/311/).
    4. Перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів, затверджений на засіданні Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (рішення N 2 від 20.04.2010).
Кiлькiсть переглядiв: 461

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.